Monday, September 23, 2013

Assignment 3

Hello I’m going to show you how to coloring this characters using Adobe Photoshop CS 5 and if you love to follow this step just click image below for enlarge to save this characters.
btw ill be using Adobe Photoshop CS 5.


So first of all I’m using Adobe Photoshop CS 5

Select magic wand tool first







Wednesday, July 24, 2013

Assignment 2 ( Colour Study )

(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)


(Click for Enlarge view)





Saturday, July 20, 2013

tak update pon ade view

sebenarnya dah lame tak update blog ni sbb rasa kurang berminat untul menulis, memandangkan usia pun telah meningkat jadi pemikiran pon berbeza...tapi yang pelik la tak update ade jugak manusia-manusia yang baik hati view blog aku...

last month -85 views
yesterday- 7 views

nak setahun dah tak update...so nampak gaya nya....insyallah la saya cuba update pasal
"this is Ariff Akmal

Saturday, June 22, 2013

Path

Sometime i choose wrong path but i like to turn back,
Sometime i choose right path but i want to to move to other path,
Its hard to decide when something "Shot me so many times at the same time",
I use "various shield" to protect my self so many time,
But i scare to fight back,
I fall down a little,
There someone help me,
I call them "Family" & "Friend",
They give me a weapon to fight back,
I'm not fight back,
But trying to build "strategy" and fight back,
Don't lose control or Arrogant,
Remember who you are and what you are.

Friday, May 18, 2012

Gamers dan kehidupan baru


Mase awal-awal dulu dekat dua tahun jugak la selalu lepak dgn budak2 gamers rumah hostel aku...
memang dah paham sangat perangai orang gamers macam mane..
kalah marah,menang happy...laggg PC pon boleh jadi marah(hahahaha)
kadang-kadang tu sampai terfikir nak buat team main tournament game RPG (tak ingat RPG tu ape)
dah tu makin lame,lame,lame...tak pulak rase bosan...
tapi masa berlalu dengan cepat,so.... kena la berubah.
tak boleh la duduk situ sampai bila2...
tapi bukan maksud aku nak berheti terus dari jadi gamers...
cuma...ye la...as student college kene la pandai cari jalan sendiri untuk selesaikan masalah...
jadi buat keputusan pindah dari hostel ke rumah condominium ni.
ape yang bestnya kat hostel aku ni internet Unifi,TV,Misin basuh,meja,tilam,katil...semua-semua la dah sediakan,ohhh tak lupe ade cleaner hostel pon ade,
tiap2 hari dia bersihkan rumah hostel tu..
kadang-kadang memang malas Gillerrrr la nak kemas rumah hostel tu, tapi ade cleaner bersih je rumah hehehehehe...
cuma tak ade "privacy" je la kat hostel tu,bising keta moto pehhggg kuat 150m blh dengar,atas bawah budak2 bising ade je hahahahah
untuk rumah baru condominium pulak..aircond ade,bilik selesa,ade privacy,lepak rumah dengan satu course,ade swiming pool,kedai mamak kat bawah,scurity guard (LOL)
tapi mostly sebagai gamers macam aku keperluan kat rumah condo ni banyak tak memenuhi/tak kene la senang citer (mesin basuh pon kene pegi hostel tu balik nak basuh RM2.00 sekali basuh)
sampai masa tu rase kurang selesa pon ade,budak2 rumah aku asik main buly2,pukul2 orang,kentut suka hati mak bapak kat muke orang,makan tak basuh,kacau orang tidur,bising gelak2 & yang tak boleh bela ade pulak tetamu luar macam VVIP hari2 datang rumah tu mandi,berak,tidur kat rumah tu(sabar jela)
ikut kan hati dia sound aku nak je halau menyebok kat rumah tu...
tapi time tak ade orang rase aman la pulak.....
Budak rumah condo aku ni..kira agak teruk jugak la ade benda2 tak baik yang aku sebelum2 ni tak pernah tegok tapi dia orang buat...
malas la nak citer paham2 la budak-budak baru nak UP suke arrr buat benda-benda tak elok, "nak otak tu jadi hayal je kalau stress"...
.............................................................................................................................................

ape yang aku nak citer sebenarnya,aku rindu budak rumah hostel aku yang lame walaupon jalan kaki boleh sampai tapi hati rase segan nak pegi sana balik
rindu dowh nak duduk rumah tu balik,biar tak selesa tapi rase aman je hostel rumah tu...

aku beratus2 kali hati aku berkata kenapa la aku buat keputusan macam ni macam ni...
hmmmmm....
sekarang ape paling penting tumpu pada pelajaran parent hantar untuk belajar nk tengok anak berjaya..
aku tak nak ulang kesilapan lama dulu.,

Monday, May 14, 2012

Friday, April 20, 2012

DALAM MALAYSIA SAHAJA


Benda2 yang malaysia kini buat dan aku juga sesetengah turun aku lakukan
hahahahaha....

P/S: celebity Grayson ade dalam video ni...

Komputer, Telefon Bimbit Korbankan Masa Keluarga

KUALA LUMPUR – Gabungan Persatuan-Persatuan Pengguna Malaysia (FOMCA) melancarkan kempen Minggu Tanpa Skrin bermula 21 hingga 27 April ini di seluruh negara bertujuan menggalakkan rakyat Malaysia mengamalkan gaya hidup sihat.

FOMCA melalui satu kenyataan memberitahu, kempen itu diadakan kerana penggunaan peralatan berskrin seperti komputer, komputer riba, televisyen, telefon bimbit, tablet dan MP3 dilihat telah banyak mengorbankan `masa bersama keluarga’ di kalangan rakyat Malaysia.

“Kajian menunjukkan kanak-kanak Malaysia menghabiskan antara tiga hingga lima jam sehari untuk menonton atau menggunakan peralatan berskrin. Satu kajian lain pula mendapati orang dewasa Malaysia menghabiskan masa lebih enam jam sehari menggunakan media berskrin seperti internet, televisyen, permainan dalam talian, telefon bimbit.

“Hal ini boleh menyebabkan masalah suka menyendiri dan menjalani gaya hidup (tidak sihat) kerana tidak banyak melakukan pergerakan fizikal dikalangan rakyat Malaysia,” kata kenyataan itu hari ini.

Menurut kenyataan itu, perkara tersebut juga menyumbang kepada masalah obesiti dan berat badan berlebihan, hipertensi serta diabetes dikalangan rakyat ini.

Justeru, kata kenyataan itu, sepanjang Minggu Tanpa Skrin berkenaan FOMCA berharap ibu bapa mengurangkan tempoh menonton televisyen di kalangan kanak-kanak antara 0 hingga dua jam sehari.

Tambah kenyataan itu, FOMCA juga meminta semua pihak mengurangkan tempoh menggunakan peralatan berskrin dan lebih banyak melakukan aktiviti yang aktif secara bersendirian, bersama-sama rakan-rakan atau keluarga.

Jelas kenyataan itu, apa yang lebih penting adalah merancang aktiviti pilihan bersama keluarga seperti bermain dengan haiwan peliharaan, mewarnakan lukisan, mencantumkan gambar atau melakukan aktiviti berkeluarga seperti melawat muzium atau zoo, bermain kad atau permainan dalam rumah yang lain, menyusun gambar keluarga dalam album dan sebagainya.



Sumber MyNewHub

Wednesday, April 18, 2012

Lebih suka filem Malaysia berbentuk cam mana ?

banyak pada SKOP production & KRU

(david teo cinta seram cinta seram cinta seram & lawak = quality tak ade)

Ask me anything

Friday, January 20, 2012

No to politik?





Kawan ku bertanya kepada aku..
"dah cukup umur nak undi tak?"
dia menjawab ya
kawan aku bertanya aku balik soalan yang sama
aku menjawab tidak..
kerana apa?
Jiwa kosong
kenapa kosong?
sebab orang macam ITU la otak kami ni sudah penuh dengan bullshit politik
(P/S: aku tak katakata manamana pihak)


Wednesday, January 18, 2012

Pindah Rumah?

Sudah sekian lama aku duduk di Hostel ni...
hampir 2 tahun start dari april 2010 smpi skrg..
makin lama makin kotor,bersepah,semuanya malas..
aku kadang2 bagi semangat nak kemas rumah karang kene tinggi suara pulak..
tu yang kadang2 kemas sikit2 semua reti sepah je..
ye la semenjak sorang lagi ni pindah,kira dia la rajin marah2 budak2 ni suruh kemas..
skrg dah tak ade, bersepah je..
aku marah karang semua tarik muka tak nak kawan aku...
baik pindah rumah (mmg nak pindah pon)
kawan semua bukan sama KOS belajar pun..

Ni kawan sekos dah offer pindah rumah baru
dia cakap cantik pun , cantik..
swiming pool ade,gym ade,air cond ade,complete la senang cerita..
tapi satu je la masalah harge sewa rumah naik 50 inggit je la..
tu yang tengah cuba nak call mama kalau lepas ni..
Alhamdulillah..

Thursday, December 29, 2011

My Shoes Nike 6.0

Thanks Mama&Papa
Happy New Years

Friday, August 12, 2011

My classmate form 5 vokasional 1 [5v1] 2009


My classmate form 5 vokasional 1 2009
i miss them alot
bila la kita boleh bertemu kembali?
walaupon sesaat aku rindu korang....
tahun 2011 aku ade jumpa 1 orang jek itu pon sekali lalu
dekat shopping mall, aku cari balik dia kejar
tapi tak jumpa hilang bagaikan satu kali pejam celik jek...
-ariff-

Thursday, June 16, 2011

Planing balik

message for mama:
mama minggu lepas arip ade cakap mama yang arip nak balik lepas tu mama cakap tak payah balik
arip pon rase macam down mase tu mama cakap tak payah balik takut jam mase tu
arip dah planing 3 minggu sebelom nya lagi memang nak balik sangat~sangat...
tapi mama cakap takut jalan ontheway balik jam
tapi tak pe la 3 minggu lagi arip baru balik..
lepas habis exam paper last teros packing balik
tengok keadaan dulu
ape~apa nanti arip call mama nanti nak balik macam mane..
...
Rindu la Family...


Friday, May 6, 2011

Takut nak Beli

saye ade duit, saya nak beli, tapi saya fikir masa depan

aku nak jek beli benda ni tapi setiap kali nak beli aku fikir masa depan yang di mana aku kena pakai duit tersebut beli barang keperluan hmmm..
tak tau la nanti call mama la try mintak kalau boleh...

Thursday, March 31, 2011

Ragnarok Banner







hahah tak ade keje ni la jadi dia..

Nasib sever RO aku main belom ade lagi
Ragnarok Job Ranger

Monday, March 21, 2011

Spirit

Hey Muhammad Ariff Akmal Bin Razali
Now listen

Dont let people tell you that you can't do it
you got the Dream, you got to protected it
people cant do them self, they want tell you, "you cant do it"
you want something go get it

Sunday, March 6, 2011